Zarządzanie konfliktem to umiejętność, którą można rozwijać. Polega ona na postawieniu się w sytuacji drugiej osoby, skupieniu się na problemie i pozytywnym podejściu. Istnieje szereg ćwiczeń, które możesz wykonać, aby poprawić swoje umiejętności w tym zakresie.
Postaw się w sytuacji przeciwnika
Postawienie się w sytuacji drugiej osoby w celu rozwiązania konfliktu może być podstępne. Należy wziąć pod uwagę wiele rzeczy, ale najważniejszą z nich jest pamiętanie, że ludzie nie zawsze są racjonalni. Mają różne pomysły i często chcą być szanowani. Oznacza to, że musisz być skłonny do bycia elastycznym i chętnym do wysłuchania drugiej strony.
Jednym z najlepszych sposobów na poznanie swoich przeciwników jest zadawanie im pytań otwartych. Zwłaszcza gdy masz do czynienia z kimś, kto może być bardzo emocjonalny, będziesz chciał się upewnić, że dostajesz ich pełną historię. Łatwo jest odrzucić ich argumenty, ale jeśli jesteś w stanie słuchać bez wyciągania wniosków, będziesz miał większe szanse na rozwiązanie sprawy.
Innym sposobem na rozwiązanie konfliktu jest burza mózgów na temat alternatywnych rozwiązań. Niezależnie od tego, czy robisz to sam, czy korzystasz z pomocy osoby trzeciej, burza mózgów jest dobrym sposobem na wyjście z opresji. Zanim zaczniesz negocjować, zastanów się, czego chcesz ty i czego chce twój przeciwnik. Następnie zastanów się nad zaletami i wadami każdej z alternatyw.
Skup się na problemie
Używając właściwych składników i odpowiedniej ilości motywacji pracownicy Twojej firmy mogą cieszyć się produktywnym i przyjemnym miejscem pracy. W rzeczywistości, odrobina pracy zespołowej może przejść długą drogę. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli masz trochę szczęścia i trochę przewidywania. Ponadto, olfaktor ma kilka sekretów, aby utrzymać cię w grze. W końcu konkurencja jest trudna do pokonania. Uzyskanie twojego zespołu, aby kupić do ideacji nie jest małym wyczynem. W rzeczywistości, to dobry pomysł, aby rozpocząć z planem gry. Nie jest niemożliwe, aby dobrze się bawić i dostać się na szczyt łańcucha pokarmowego, jeśli jesteś uzbrojony w odpowiednie składniki.
Najlepszym sposobem na to jest poświęcenie czasu na zapoznanie się z tematem. Jeśli masz szczęście, możesz dostać zaproszenie. Dobrym pomysłem jest również zaplanowanie kilku spotkań, aby zobaczyć, jak inni robią to w tasku. Być może nie masz budżetu na pełne warsztaty, ale stara dobra dyskusja przy okrągłym stole to wszystko, czego potrzebujesz. Najlepszą częścią jest to, że będziesz miał szansę na prawdziwą rozmowę z prawdziwą osobą.
Mediacje „Make-Believe” budują umiejętności zespołu w warunkach niskiego ryzyka
Niezależnie od tego, czy jesteś menedżerem, pracownikiem czy przedstawicielem pracowników, praca w ramach mediacji „Make-Believe” może pomóc w budowaniu umiejętności zespołu w warunkach niskiego ryzyka. Ten rodzaj mediacji jest połączeniem mediacji i arbitrażu. Korzyści z mediacji są takie same, ale proces jest ułatwiany przez stronę trzecią. Osoba trzecia pracuje nad poprawą postrzegania i zachowania pozostałych stron oraz nad zachęceniem ich do myślenia poza swoimi stanowiskami.
Na przykład, podczas fazy arbitrażu w ramach Mediacji zmyślonych, menedżer może pracować nad identyfikacją działów z powszechnymi problemami. W takich przypadkach można zaoferować zachęty do wspólnych działań i wymiany. Następnie menedżer może przedstawić plany działania. Jest to ważny krok, ponieważ działania uczestników sporu mogą się różnić i ważne jest, aby wiedzieć, co się dzieje.
Ważne jest również, aby zauważyć, że istnieją różne typy ludzi. Niektórzy są bardziej pomocni niż inni, a inni są bardziej skłonni do obwiniania innych stron. Ważne jest, aby szanować te różnice, ale mediator musi być również osobisty.
Słuchanie jest ogromnym aspektem rozwiązywania konfliktów
Niezależnie od tego, czy próbujesz rozwiązać drobną niezgodę, czy poważny problem, słuchanie jest jednym z najważniejszych aspektów sprawności w rozwiązywaniu konfliktów. Posiadanie solidnego zrozumienia punktu widzenia rywala pozwoli ci pokonać przeszkody i skorygować błędne przekonania na temat partnera. Słuchanie będzie również deeskalować napięte sytuacje. Dzięki niemu unikniesz niepotrzebnych kłótni, które mogą zaszkodzić waszemu związkowi.
Najlepszym sposobem na wysłuchanie kogoś w konflikcie jest bycie otwartym. Jeśli nie jesteś skłonny rozważyć innych punktów widzenia, będziesz bardziej skłonny do zamknięcia się i obwiniania drugiej strony za swoją niezgodę. Musisz również być w stanie pozwolić swojemu partnerowi wyjaśnić się i pozwolić mu mówić z własnego doświadczenia.
Kiedy słuchasz kogoś w konflikcie, musisz słuchać z pełną uwagą. Należy również unikać uprzedzeń drugiej strony i negatywnych działań. Robiąc to, będziesz w stanie stworzyć rapport i zbudować zaufanie między stronami. Doprowadzi to do bardziej produktywnego rozwiązania.
Możesz również użyć niewerbalnych wskazówek, aby wzmocnić swoje zrozumienie poglądów drugiej strony. Na przykład, jeśli język ciała zaprzecza wypowiadanym słowom, powinieneś zwrócić na to uwagę.